Faville – facilitátori virtuálneho vzdelávania

Cieľom projektu FAVILLE je podporiť neustále rastúce odvetvie elektronického a virtuálneho vzdelávania a prispieť k zvýšeniu jeho kvality.

NÁZOV PROJEKTU: Faville – facilitátori virtuálneho vzdelávania

ČÍSLO PROJEKTU: 2019-1-SK01-KA204-060711

PROGRAM: Erasmus +

TRVANIE PROJEKTU: 1.10.2019 – 30.9.2021

PARTNERI:

  • ASTRA – Združenie pre inovácie a rozvoj; koordinátor; Slovensko
  • IDEC – Aintek Symvouloi Epicheiriseon Efarmoges Ypsilis Technologias Ekpaidefsi Anonymi Etaireia; www.idec.gr; Grécko
  • HT srl; http://www.ht-apps.eu/; Taliansko
  • HOU – Hellenic Open University;  www.eap.gr;  Grécko
  • DIE – Deutsches Institut fuer Erwachsenenbildung eV Leibniz-Zentrum für Lebenslanges Lernen; www.die-bonn.de; Nemecko
  • ENTRE – ENTRE, s.r.o. Slovensko
  • UAB – Universidade  Aberta; www.uab.pt; Portugalsko

HLAVNÉ CIEĽOVÉ SKUPINY:

  • Facilitátori virtuálneho vzdelávania
  • Učitelia, tréneri a iní odborníci vo vzdelávaní dospelých
  • Poskytovatelia formálneho a neformálneho vzdelávania

CIEĽ PROJEKTU:

Cieľom projektu FAVILLE je podporiť neustále rastúce odvetvie elektronického a virtuálneho vzdelávania a prispieť k zvýšeniu jeho kvality. Napriek rastúcemu množstvu ponúk virtuálnych kurzov – aj bezplatných – očakávaná a požadovaná kvalita často býva nízka. Aj keď dôvodov môže byť viacero, jedným z kľúčov k zlepšeniu sú facilitátori virtuálneho vzdelávania.

Pojem facilitátor virtuálneho vzdelávania je relatívne nový a často sa používa zameniteľne s pojmami ako e-tútor,online tútor, online inštruktor, virtuálny facilitátor atď.. V skutočnosti facilitátora virtuálneho vzdelávania vnímame ako osobu, ktorá uľahčuje štúdium, zapája, motivuje a podporuje študentov, ich komunikáciu a spoluprácu a vytvára príležitosti pre tímovú prácu. Prostredníctvom rôznych motivačných techník podporuje zapájanie študentov do vzdelávacích aktivít.

Vedomosti, zručnosti a kompetencie, ktoré vyžaduje práca facilitátora, sú rozmanité a komplexné, čo sa žiaľ často prehliada alebo nedoceňuje. Následkom je nedostatok kvalitných facilitátorov virtuálneho vzdelávania. Chýbajú facilitátori, ktorí vedia motivovať a zapájať študentov do rôznych typov aktivít, vytvárať a riadiť skupinovú dynamiku, rozvíjať príležitosti na spoluprácu, identifikovať prekážky, ktoré bránia vzdelávaniu, navrhnúť vhodné riešenia, a tak podporovať študentov v ich úsilí.

VÝSTUPY PROJEKTU:

  • Modulárny e-learningový program pre facilitátorov virtuálneho vzdelávania.
  • Digitálna aplikácia, ktorá okrem opisov jednotlivých facilitačných metód a príkladov ich použitia ponúkne tiež ľahko použiteľnú funkciu na výber vhodných metód podľa zadaných parametrov (napr. profil, predmet kurzu, počet študentov vo vzdelávacej skupine, druh problému, atď.).
  • Rámec na overovanie zručností a spôsobilostí pre získanie profesionálnej kvalifikácie pre tých facilitátorov, ktorí nadobudli svoje zručnosti, vedomosti a kompetencie mimo formálneho vzdelávacieho procesu v neformálnom a informálnom vzdelávaní.